Jakimi parametrami charakteryzują się opony letnie i na zimę? Czemu są takie istotne? Czym się różnią?

zazwyczaj mamy niedogodnośćze zmianą opon, czy to z letnich na zimowe, czy na odwrót. Nie wiadomo, do końca, dlaczego tak jest, ale przecież jasnym jest fakt, że opony posiadają ogromnie istotny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. Być może ta nasza beztroska bierze się z nieświadomości, z niewystarczającejilości wiadomości, czym jest opona zimowa a czym opona letnia. jakie są różnice, dlaczego istotne jest to, że pasują do konkretnej pory roku?

opony samochodowe

Autor: Nikita Novozhilov
Źródło: http://www.flickr.com

Opona zimowa określana jest w ten sposób, z racji specjalnych lamelków, które są odpowiedzialne za przyczepność na śniegu. cechuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość często większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby nierówna różnymi większymi kanałami i mniejszymi nacięciami. umożliwiają one dobre odfiltrowanie wody. Jednocześnie, nacięcia oferujądużą prędkość przejazdu przez głębsza wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien uginać sięprzy nacisku palców, oferuje bardziej niezawodną przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony osobowe letnie

Opona letnia, w odróżnieniu od opony zimowej nie posiada lamelków. elementy, które stykają się z nawierzchniącharakteryzują się raczej dużą powierzchnię, są jednak trochę niższe. Nowe opony opony posiadają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być dużo lub mało, azależy to od zadań opony. Mieszanka cechuje się dość znaczną twardością,z pewnością jest tak, kiedy porównamy je z oponami zimowymi. Artykuł dzięki uprzejmości:

opona samochodowa

Autor: Jonathan Rolande
Źródło: http://www.flickr.com

A jak się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? Wiele osób to lekceważy, a tak naprawdę to bardzo istotny wyznacznik. Można stwierdzić, że powinniśmy być zobligowani zmieniać opony aż cztery razy w ciągu. Tak, to może dla niektórychniepojęte, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to zastosowali na zimę, na wiosnę, na lato oraz jesień, razem składa się to w trzy komplety. Dlaczego?

Letnia opona zapewniająca optymalna przyczepność w temperaturach między 10-20 stopni Celsjusza, nie działa w temperaturach wyższych niż 35 stopni. Z kolei opona mogąca obiecać przyczepność przy temperaturze asfaltu graniczącej z 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgała przy temperaturze poniżej 20 stopni. co to znaczy? Im gorętsze letnie dni tym powinniśmy stosować ogumienie, niż te, na których jedziemyprzykładowo w okresie wiosennym.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,