Jakimi parametrami charakteryzują się opony letnie i na zimę? Czemu są takie istotne? Czym się różnią?

Opona zimowa określana jest w ten sposób, z racji specjalnych lamelków, które są odpowiedzialne za przyczepność na śniegu. cechuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość często większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby nierówna różnymi większymi kanałami i mniejszymi nacięciami. umożliwiają one dobre odfiltrowanie wody. Jednocześnie, nacięcia oferujądużą prędkość przejazdu przez głębsza wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien uginać sięprzy nacisku palców, oferuje bardziej niezawodną przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony osobowe letnie
Opona letnia, w odróżnieniu od opony zimowej nie posiada lamelków. elementy, które stykają się z nawierzchniącharakteryzują się raczej dużą powierzchnię, są jednak trochę niższe. Nowe opony opony posiadają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być dużo lub mało, azależy to od zadań opony. Mieszanka cechuje się dość znaczną twardością,z pewnością jest tak, kiedy porównamy je z oponami zimowymi. Artykuł dzięki uprzejmości:

A jak się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? Wiele osób to lekceważy, a tak naprawdę to bardzo istotny wyznacznik. Można stwierdzić, że powinniśmy być zobligowani zmieniać opony aż cztery razy w ciągu. Tak, to może dla niektórychniepojęte, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to zastosowali na zimę, na wiosnę, na lato oraz jesień, razem składa się to w trzy komplety. Dlaczego?
Letnia opona zapewniająca optymalna przyczepność w temperaturach między 10-20 stopni Celsjusza, nie działa w temperaturach wyższych niż 35 stopni. Z kolei opona mogąca obiecać przyczepność przy temperaturze asfaltu graniczącej z 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgała przy temperaturze poniżej 20 stopni. co to znaczy? Im gorętsze letnie dni tym powinniśmy stosować ogumienie, niż te, na których jedziemyprzykładowo w okresie wiosennym.